Followers

Tuesday 25 February 2014

Mission Possible... Pumping while Driving! :)

Salam...
Harini teramat boring & mengantuk kat sekolah...
So, aku terasa nk bercerita pulak pasal antara benda yg aku rase hebat yg aku buat...
Bendanya ialah... Seperti tajuk di atas...
Pumping while driving.... ^_^

Ok, mmg la benda biase kan kalo berpumping sambil buat mcm2 kerja kalau guna MEDELA freestyle tu... Tapi aku ni mane la boleh nak melabur sebnyk tu utk breastpump...
Aku terasa hebat sebab aku bermanual pump sambil drive... 
Pam manual yg aku guna ialah UNIMOM Mezzo yg xsampai rm100 mase aku beli...
Mmg terbaik pam ni bg aku... Dh berkhidmat 2 tahun & still ok smpai skrg...
Keh3... Ntah2 ramai je yg buat jgk... Aku je yg over rase mcm hebat sgt... Hihi...
Tp ofkos la kereta harus auto... 
Kalo korg bermanual pump smbil bermanual drive itu mmg tersgt dahsyat lerrr...
Ku boleh bg tabik spring kalo ada yg mampu buat gitu...

Ape2 pon, safety first... Aku xdela bwk kete laju2 kalo smbil mengepam tu...
Dari sek nak balik umah pon bnyk traffic light... 
So, mmg berbaloi2 la kalo ku dapat pam dlm kete...
Menggunakan masa secara optimum katenye...
Aku ni kalo pam dlm kete pon sbb dah rase penuh sgt cik B atau xsempat pam kt sek...
Kalo tak, aku pon xdela nak amik risiko kan... :)
Kalo encik polis tau ni, mmg boleh jd salah satu kesalahan trafik...
Selain drpd menggunakan telefon mase drive... Hahahaha...


       Ni pic hasil termewah yg aku pernah dapat mase berpumping while driving...



Tips2 kalo nak pumping mase driving especially kalo guna manual bp:

1- Pastikan pakai pakaian yg longgar bg memudahkan kerja2 mengepam...
2- Pastikan mase nk ubah kedudukan pam, nak tukar botol atau nak tukar side B utk pam pastikan
    tiada kenderaan yg besar2 & tinggi2 (eg: bas, lori dll) di sebelah kanan atau kiri kereta anda...
    (Walaupon keretaku bertinted tp ku tetap berjaga-jaga... Hihi... Xkan nk free show kot kan...)
3- Pastikan lalulintas agak lancar & tak membahayakan... Aku ni kalau tetibe ade kereta nk menyelit ke
    ape, aku mmg terus lepas je pam... Pandai2 la kepit2 sikit bg pam tu xterjatuh... Kalo susu tumpah,
    jadi cite lain pulak nak mengelap ape sume...
4- Pastikan tak ade pak polisi... Ini yg paling penting... Sbb mase mengepam aku mmg xpakai tali
     pinggang keledar... Hahaha! 



Okla, sekian sahaja utk kali ni... Happy pumping mommies! :)




No comments:

Post a Comment